روی بعضی‌ آدم‌ها می‌شود حساب باز کرد...

روی بعضی‌ آدم‌ها می‌شود حساب باز کرد، آنها که حتی اگر ته جیب‌شان خالی باشد، برای یک چای و میز آفتاب‌گیر در کافه‌های دلباز وقت دارند. آن‌ها که وقتی می‌خواهند چیزی را از منوی کافه انتخاب کنند، اول تَتَمِه جیب‌شان را محاسبه می‌کنند و بعد با ذوق یکی ارزان‌تر را انتخاب می‌کنند. آنها که بودن‌شان غنیمت است، آنها که سر به زیر هستند؛ حتی اگر ذهن‌شان، قرن‌ها اندیشه را یدک بکشد.

روی بعضی‌ها می‌شود حساب باز کرد، آنها که حضور دارند و کلمه به کلمه حرف‌هایت را می‌شنوند و حتی اگر به حرف‌هایت باور نداشته باشند و حتی اگر همدلی هم بلد نباشند، ساکت و آرام نگاه‌ت می‌کنند و تو می‌توانی در نگاه‌شان غرق شوی و مثل کودکی در رحم امن مادر، آرام شوی. آنها که قبل از هر حرفی، آن را مزمزه می‌کنند، آنها که به روان‌ت زخم نمی‌زنند، آنها که سلامت هستند، آنها که داشته‌های خوبشان را با آدم‌ها قسمت می‌کنند، چه یک تِــرَک موسیقی خوب، چه یک قطعه شعر، چه یک کتاب، و چه زمانی برای نشستن و حرف زدن. آنها که طرحواره ذهنی‌شان اصالت و صداقت است.

روی بعضی از آدم‌ها می‌شود حساب باز کرد، آنها که وقتی اسم‌ت را روی گوشی تلفن‌شان می‌بینند، خشک و خالی و با «الو» جواب نمی‌دهند، آنها که با «میخوامت دادا» و «ای جان» شروع می‌کنند. آنها که حتی اگر در بدترین وضعیت روانی هم باشند، به شوخی و خنده دل تو را به دست می‌آورند. آنها که برای شوخی‌های بیجا سرشان را پایین می‌اندازند و سرخ می‌شوند، و بعد لبخند می‌زنند تا دلخور نشوی.

روی بعضی‌ها می‌شود حساب باز کرد، آنها که دنیا را خوب می‌‌بینند، آنها که به چگونگی بودن چیزها فکر نمی‌کنند، بلکه صرفِ بودنِ چیزها، آنها را خوشحال می‌کند، آنها که اصیل هستند و فلسفه هستی را درک کرده‌اند، آنها که به دنیا آمده‌اند تا زندگی را معنا دهند. آنها که خوب بودن را بلد هستند و دنیا را جای خوبی برای زندگی کردن می‌کنند.

روی بعضی از آدم‌ها می‌شود حساب باز کرد، نه به مال و منال و پول‌شان، و نه به شهرت و نفوذ و جذبه‌شان، بلکه به بودن‌شان، به محبت‌شان، به رفاقت‌شان... صفای معرفت این بعضی‌ها.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 15 مهر 1393برچسب:, | 10:1 | نویسنده : شهرام مهدیزاده |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • پاتوق مقالات شما